درمان آکنه و جوش صورت با زردچوبه و روغن نارگیل به روش طب سنتی

درمان آکنه و جوش صورت با زردچوبه و روغن نارگیل و عسل یک گزینه عالی برای اکثر افراد است و در طب سنتی زردچوبه یک آنتی باکتریال و ضدالتهاب قوی به شمار می‌رود. در ادامه برای شما یک ترکیب عالی برای درمان این جوش‌های به اصلاح غرور جوانی قرار داده‌ایم.

درمان آکنه و جوش صورت با زردچوبه و روغن نارگیل به روش طب سنتی

یکتامگ | سرویس سلامت – سال‌هاست که زردچوبه به دلیل خواص بالا و خواص درمانی و آرایشی مورداستفاده قرار می‌گیرد و این در حالی است که معمولاً به‌عنوان یک ادویه نیز در آشپزی مورداستفاده قرار می‌گیرد و بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از آن برای اثرات درمانی آن استفاده کنند. آیا می‌دانید برای درمان آکنه و درمان جوش صورت می‌توانید از زردچوبه استفاده کنید؟ در ادامه ما شما را با خواص شگفت‌انگیز زردچوبه آشنا می‌کنیم.

زردچوبه یک ترکیب بیولوژیکی فعال به نام کورکومین (Curcumin) یا دی فرولوئیل متان جزء فعال ادویه زردچوبه است و دارای خواص ضدالتهابی می‌باشد. کورکومین یک آنتی‌اکسیدان قوی است و از نظر مصرف خوراکی و موضعی مفید است.

بنابراین جای تعجب ندارد که از عصاره‌های آن در درمان پوست استفاده می‌شود. اگرچه تحقیقات در مورد خواص آن ادامه دارد، اما در حال حاضر به‌عنوان داروی طبیعی برای مشکلاتی مانند آکنه و جوش صورت و جوش غرور جوانی پذیرفته شده است. کافی است آن را یک‌بار امتحان کنید!

آنچه در این مطلب می خوانید:

درمان آکنه و جوش صورت با زردچوبه

زردچوبه اثرات ضد باکتریایی را نشان داده است که برای مدیریت دردهای پوستی مانند آکنه مفید است.

فواید مختلف و جالب استفاده از زردچوبه برای درمان آکنه وجود دارد. اول، برجسته کردن خواص ضد باکتریایی آن‌که قادر به مبارزه با میکروارگانیسم‌هایی مانند Propionibacterium acnes (نوعی باکتریایی بی‌هوازی با هوای کم‌تحرک) است، مهم است با اسید لوریک ترکیب می‌شود. اثر آن با داروهایی مانند اریترومایسین و کلیندامایسین قابل مقایسه است.

از طرف دیگر، این ادویه شگفت‌انگیز دارای اثرات ضدالتهابی است که بر مشکلات پوستی تأثیر مثبت می‌گذارد. اگرچه برای اثبات تأثیر آن بر آکنه به شواهد علمی بیشتری نیاز داریم، اما شواهد حاکی از اثربخشی آن است.

زردچوبه و آنتی‌اکسیدان های آن نیز هنگام درمان آکنه تأثیرات مهم دیگری دارند. استفاده از آن به‌صورت موضعی به ترمیم بافت کمک می‌کند و وجود زخم‌ها را به حداقل می‌رساند. به همین ترتیب، تولید کلاژن را تحریک کرده و خطر بروز چین و چروک زودرس را کاهش می‌دهد.

فواید زردچوبه برای پوست

بر خلاف سایر روش‌های مرسوم‌تر، استفاده از زردچوبه برای آکنه تأثیرات مهم دیگری بر سلامت پوست شما دارد. به لطف کورکومین، ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در آن، تقویت خوبی برای سلامت پوست شما است.

مزایا و خواص زردچوبه

  • در افزایش درخشش و روشنایی پوست مفید است.
  • در بهبود زخم‌ها مفید است.
  • به مقابله با پسوریازیس کمک می‌کند.
  • به درمان زخم‌ها کمک می‌کند.
  • استرس اکسیداتیو را به حداقل می‌رساند و از پیری زودرس جلوگیری می‌کند.
  • روش درمان آکنه و جوش صورت با زردچوبه و روغن نارگیل
  • ترکیب زردچوبه با روغن نارگیل اثرات ضد میکروبی آن را افزایش می‌دهد.

برای استفاده کامل از خواص زردچوبه برای درمان آکنه، درمانی را پیشنهاد می‌کنیم که در آن با استفاده از روغن نارگیل، اثر آن را تقویت می‌کنیم. این ماده طبیعی حاوی اسید لوریک است که به دلیل اثر ضد میکروبی آن شناخته شده و برای درمان آکنه مفید است.

علاوه بر این، روغن نارگیل به طور گسترده‌ای در مورد درمان بیماری‌های پوستی مورد مطالعه قرار گرفته است، زیرا پوست را آب‌رسانی می‌کند و به درمان بیماری‌هایی مانند پسوریازیس و اگزما کمک می‌کند و همانند زردچوبه، حتی به فرآیند زخم و بازسازی نیز کمک می‌کند و تأثیرات منفی رادیکال‌های آزاد را به حداقل می‌رساند.

طریقه ساخت ماسک صورت

  • ۱ قاشق غذاخوری زردچوبه (۱۵ گرم)
  • ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل طبیعی (۳۰ گرم)
  • ۱ قاشق غذاخوری عسل (۱۵ گرم)

آماده‌سازی ماسک زردچوبه

  • برای درمان آکنه و جوش صورت با زردچوبه ابتدا زردچوبه را درون یک ظرف تمیز بریزید.
  • سپس روغن نارگیل و عسل را اضافه کنید.
  • در آخر چند دقیقه هم بزنید تا مخلوط یکدست شود.

نحوه استفاده از ماسک زردچوبه

قبل از استفاده از ماسک روی نواحی پوستی که در معرض آکنه قرار دارند، مهم است که از هرگونه باقیمانده آرایش یا جرم در روی پوست را پاک کنید.

ماسک زردچوبه

پس از تمیز کردن صورت، می‌توانید شروع به مالیدن آن بر روی پوست شوید.

مطمئن شوید که تمامی جوش‌های صورت را با ماسک زردچوبه پوشش داده‌اید.

بگذارید ۱۵ دقیقه بماند و بعد با آب گرم بشویید.

این مراحل را تکرار کنید و حداقل ۳ بار در هفته انجام دهید.

توجه: نتایج بلافاصله قابل مشاهده نخواهد بود. استفاده از این روش درمانی به طور مداوم برای دستیابی به نتایج مطلوب مهم است.

عوارض درمان آکنه و جوش صورت با زردچوبه

اگرچه روش درمانی زردچوبه می‌تواند در از بین بردن آکنه بسیار مؤثر باشد، اما باید توجه داشته باشید که می‌تواند عوارض جانبی ایجاد کند. هنگامی که آن را به‌صورت موضعی بمالید، می‌تواند به طور موقت پوست را لکه‌دار کند و یا یکرنگ باقیمانده زرد باقی بماند که معمولاً با تمیز کردن خوب از بین می‌رود.

با این حال، بعضی اوقات این ترکیب می‌توانند باعث بروز واکنش‌های آلرژیک یا درماتیت تماسی شوند. در بررسی‌های انجام شده در سال ۲۰۱۵ نشان داد که کورکومین آلرژی‌زا است و می‌تواند باعث تحریک، قرمزی و تورم در افرادی شود که حساسیت دارند.

درمان جوش صورت

با توجه به موارد فوق، بهتر است قبل از انجام درمان آکنه و جوش صورت با زردچوبه یک آزمایش کوچک انجام دهید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مقداری زردچوبه را روی ساعد یا قسمت دیگری از پوست خود قرار دهید. اگر بعد از ۲۴ ساعت واکنشی منفی نداشته باشید، استفاده از آن بی‌خطر است.

بیشتر بخوانید: خواص و مضرات میخک

سخن آخر

درمان آکنه و جوش صورت با زردچوبه می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای اکثر افراد باشد به‌خصوص وقتی آن را با روغن نارگیل ترکیب کنید؛ اما شما باید با احتیاط از آن استفاده کنید، زیرا ممکن است در بعضی از افراد آلرژی ایجاد کند.

اگر تجربه خاصی در مورد درمان آکنه و جوش صورت با زردچوبه و عسل و روغن نارگیل دارید آن را در قسمت نظرات با دیگران به اشتراک بگذارید.

منبع: steptohealth

1 نظر

  1. من جوشهای چرکی داشتم الان سه هفته هست که از ماسک زرد چوبه و عسل استفاده میکنم به صورت مکرر ، جوشهام خیلی کم شدن و دیگه حالت عفونی ندارن به شما هم توصیه میکنم امتحان کنید .

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید