نرخ عوارض آزادراه تهران شمال چقدر است؟ + نحوه پرداخت

نرخ عوارض آزادراه تهران شمال که به‌تازگی اعلام‌شده است ۱۳۴ هزار تومان است و وزیر راه و شهرسازی نرخ جدید عوارض آزادراه‌های مشارکتی را ابلاغ کرد که بر اساس آن آزادراه تهران شمال برای روزهای عادی ۹۴ و تعطیل ۱۳۴ هزار تومان از امروز از خودروهای عبوری اخذ می‌شود.

عوارض آزادراه تهران شمال

یکتامگ | سرویس اخبار – رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی نرخ عوارض عبور وسایل نقلیه از آزادراه‌های مشارکتی (بخش خصوصی) را برای سال ۱۴۰۱ به خیرالله خادمی و داریوش امانی معاونان وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ابلاغ کرد.

عوارض آزادراه را ندهید، پلکانی محاسبه می‌شود

بر اساس این ابلاغیه درصورتی‌که خودروهای عبوری تا ۷ روز پس از تردد از آزادراه‌ها نرخ عوارض را پرداخت نکنند مشمول عوارض پلکانی خواهند شد.

بر اساس اعلام وزیر راه و شهرسازی زمان اخذ عوارض با نرخ‌های جدید از دیروز ۱۰ مرداد اجراشده است.

درگذشته‌های نه‌چندان دور بسیاری از افراد برای سفر به شمال یا بالعکس مجبور بودند ساعت‌های زیادی از روز را در پشت ترافیک‌های سرسام‌آور منتظر بمانند؛ یا حتی گاهی باید پشت ماشین‌های سنگینی چون تریلی و کامیونت می‌راندند تا مسیر راه باز شود و بتوانند از آن عبور کنند. با احداث آزادراه تهران شمال این مشکل تا حد زیادی برطرف شده است. همان‌طور که می‌دانید احداث آزادراه‌ها هزینه‌بر هستند به همین دلیل برای بازگشت سرمایه سرمایه‌گذاران باید عوارض آزادراه تهران شمال پرداخت کنید.

چرا بهتر است به‌جای جاده قدیم از آزادراه استفاده کنیم؟

  • کاهش حداقل ۱.۵ ساعت در زمان سفر
  • کم شدن مسیر راه
  • اشتغال‌زایی
  • جلوگیری از استهلاک وسایل نقلیه
  • کاهش آلودگی هوا
  • جلوگیری از تردد موتورسیکلت
  • کم شدن تصادفات و ترافیک مسیر

مسیر آزادراه تهران شمال

یکی از سؤالات متداولی که معمولاً برای کاربران پیش می‌آید این است که «آزادراه تهران شمال از کجا تا کجاست؟» برای پاسخ به این سؤال باید بگوییم که مسیر آزادراه تهران شمال از بزرگراه همت آغاز می‌شود و به جاده چالوس ختم می‌شود. در ادامه نقشه کامل آزادراه تهران شمال را قرار داده‌ایم تا بتوانید مسیر را به‌صورت دقیق‌تر مشاهده کنید.

مسیر آزادراه تهران شمال

نحوه پرداخت عوارض آزادراه تهران شمال

تا قبل از اجرای طرح پرداخت عوارض نقدی آزادراه تهران شمال تمامی افراد می‌توانستند بدون انتظار در صف‌های پرداخت عوارضی از ایستگاه عوارضی تهران شمال عبور کنند. آمارها نشان می‌دهند که تنها ۲۰ الی ۳۰ درصد از افراد نسبت به پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی اقدام می‌کردند و باقی افراد مبلغ عوارضی خود را پرداخت نمی‌کردند. در خردادماه سال ۱۴۰۰ باجه‌های دستی هم در کنار باجه‌های الکترونیکی اضافه شدند. حالا شما مثل تمامی رانندگان می‌توانید نسبت به پرداخت آن اقدام کنید.

نحوه پرداخت عوارض آزادراه تهران شمال مثل سایر آزادراه‌ها است. برای پرداخت آن می‌توانید از سایت و اپلیکیشن‌های متنوعی استفاده کنید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید